We kennen het gezegde ‘maak van je hart geen moordkuil’; smoor je gedachten niet. Wat je aan de andere kant veel ziet is dat juist van de content een moordkuil gemaakt wordt. Alle boodschappen in één zin proppen en ook nog een CTA + link-in-bio erbij. En dat in 125 tekens! (Geldt voor Facebook advertenties, meer of minder kan ook).
Content overload
De hele dag worden we blootgesteld aan zowel on- als offline informatie. Je spanningsboog is kort en toch proberen je hersenen alles te verwerken wat we erop af sturen. Dat lukt, tot een bepaalde hoogte. Wat denk jij als je de volgende zin leest: “Koop nu, schrijf je in op de nieuwsbrief of bekijk je dichtstbijzijnde locatie. Benieuwd naar meer? Ga naar de link in bio.”
Ik ben dan allang doorgescrold, wat willen ze dat ik doe? Teveel, can’t compute, bye. (vooral de automotive is hier onwijs goed in)
Ga voor structuur!
Heb jij het gevoel dat je alles in een bericht moet zien te proppen? Dan kan je het beste met de stofkam door je content calendar gaan. Heb je die niet? Dan is dit het perfecte moment er een op te stellen. Bepaal de onderwerpen waar je over wilt schrijven en welke call-to-action daarbij hoort. Plaats de onderwerpen in de calendar, sorteer op relevantie en tijdstip en je bent er al. Op die manier produceer je content die bij je onderwerp hoort en bezorg je jouw volgers geen overload aan informatie. Win-win! Wil je toch meerdere boodschappen kwijt in een stuk content? Kijk of je dat slim kan doen met andere platformen, of doe een A/B test als je zeker weet dat het wel werkt.