Het voornaamste doel van je content marketing strategie is het inspireren van je doelgroep, en dat gaat dat verder dan een plat verkooppraatje. Met content marketing wil je een doelgroep inspireren om het gevoel te hebben dat jouw product of dienst iets bijzonders teweeg gaat brengen bij het bezitten ervan. In hoeverre wordt mijn leven beter als ik dit product heb?
Content marketing
Dat hoeven geen gelikte marketingpraatjes te zijn, want jouw toekomstige klanten zijn daar veel te slim voor en die prikken daar zo doorheen. Gelukkig hoeft dat ook niet want jij bent geen bedrijf begonnen omdat je zo snel mogelijk onzin wil verkopen, toch? Je draagt iets uit, hebt een passie waar je andere mensen deelgenoot van wil maken. Je weet waarom je doet wat je doet, en gunt andere mensen het ook om net zo blij te worden van dit product als dat jij dat bent.
Die boodschap overbrengen op je doelgroep, dat is waar een pakkende contentstrategie je bij gaat helpen. Met zo’n strategie ziet je uitstraling er niet alleen fantastisch uit, het zorgt ook voor een groei van je marktaandeel, loyale volgers die ambassadeurs worden van je merk, en een (online) uitstraling van je bedrijf waar je trots op bent.
Wat is content?
Maar wat is content concreet? Dat is tekst en beeld op je social media feed of website. YouTube filmpjes, TikTok’s en Reels. Snelle story posts op Instagram en het berichtje dat je ‘vandaag wat eerder dicht bent’ op Facebook. Content is overal, en daarom is het zo’n cruciaal onderdeel van je marketingstrategie.
Heb je hier hulp bij nodig? Laat dan een bericht achter.