Het beginpunt van een pakkende marketingstrategie is het onderzoeken van de aanwezige data. Wie zijn je bezoekers, en waar komen ze vandaan? Waar weten je bezoekers je te vinden, en wat zijn de knelpunten in de funnel? Dat is te onderzoeken met data en analytics.
(Gratis) tools hiervoor zijn Google Analytics, Looker Studio en in de dashboards van Meta, Google Ads, etc. Dit zijn de plekken waar je keuzes gaat maken aan de hand van data, in plaats van je onderbuik. Loopt een pagina niet? Dan kan je A/B testen op content. Heeft je mailing niet de juiste impact gehad? Check dan of de onderwerpsregel wel duidelijk is, of wanneer de lezer afhaakt tijdens het lezen van de mail. Heb je een hoog uitstap percentage bij een bepaalde pagina? Nog meer A/B testen! Met als uiteindelijke doel een steeds beter werkende website, funnel en voor jou een hoger conversiepercentage en betere bezoekers die jouw klanten kunnen worden.
ps. zegt dit je allemaal niks, maakt niet uit. drop me een berichtje en ik leg het met plezier uit.