Het beginpunt van een pakkende marketingstrategie is het onderzoeken van de aanwezige data. Wie zijn je bezoekers, en waar komen ze vandaan? Waar weten je bezoekers je te vinden, en wat zijn de knelpunten in de funnel? Dat is te onderzoeken met data en analytics.
Tools hiervoor zijn Google Analytics, Looker Studio (voorheen Data Studio) en in de dashboards van Meta, Google Ads, etc. Dit zijn de plekken waar je keuzes gaat maken aan de hand van data, in plaats van je onderbuik. Loopt een pagina niet? A/B testen op content. Heeft je mailing niet de juiste impact gehad? Checken of de onderwerpsregel wel duidelijk is, of wanneer de lezer afhaakt. Hoog uitstap percentage bij een bepaalde pagina? Nog meer A/B testen! Met als uiteindelijke doel een steeds beter werkende website, funnel en voor jou een hoger conversiepercentage en betere bezoekers die jouw klanten kunnen worden.
ps. zegt dit je allemaal niks, maakt niet uit. drop me een berichtje en ik leg het met plezier uit.
Google Universal Analytics
Overstappen op Google Analytics 4
De data van Universal Analytics is tot 6 maanden na 1 juli 2023 te downloaden dus daar hoef je je nog niet druk om te maken, maar als je op een gezonde manier naar je data wilt blijven kijken is vroeg actie ondernemen belangrijk. Doe het daarom nu! Het is namelijk niet mogelijk om je data van Universal Analytics te importeren in GA4. Helaas, maar de meetmethode is anders dus er kan geen eerlijke vergelijking gemaakt worden tussen de data.
Kom je er niet uit? Mail naar hello@followfernweh.nl of laat hieronder je gegevens achter.